Trzy składniki sukcesu w biznesie
Zakładając lub prowadząc własną firmę musimy pamiętać, że są tak naprawdę tylko trzy podstawowe metody rozwoju biznesu. Jeśli pogubiłeś się od nadmiaru informacji, przeraża Cię przyszłość lub nie wiesz w którą stronę ruszyć z biznesem
Zaparz sobie dobrą kawę, odpręż się i pomyśl, w jaki sposób możesz:
Przychód = x * zł * n
Zaparz sobie dobrą kawę, odpręż się i pomyśl, w jaki sposób możesz:
- Zwiększyć liczbę klientów (x)
- Zwiększyć wartość sprzedaży przypadającej na jednego klienta (zł)
- Zwiększyć liczbę transakcji z tym samym klientem (n)
Można to sprowadzić do prostego wzoru o trzech zmiennych:
Nasze zadanie (strategia można by powiedzieć) polega wyłącznie na systematycznej pracy nad tymi zmiennymi (jedną, lub kilkoma jednocześnie). Wszystko inne to narzędzia.
Rzućmy okiem na wartość przychodu, kiedy zwiększymy liczbę klientów tylko o 10% i podwoimy z każdym liczbę transakcji:
Przychód
|
Liczba klientów (x)
|
Wartość sprzedaży (zł)
|
Liczba transakcji (n)
|
5 000
|
100
|
50
|
1
|
11 000
|
110
|
50
|
2
|
Oczywiście jest to pewne uproszczenie, ale tak właśnie działa ten "prosty" przepis na biznes. Dobrze obrazuje na czym warto się skupiać.
Pokazuje też jaką rangę w tej układance ma cena.
Pokazuje też jaką rangę w tej układance ma cena.
Walka o klienta jak najniższą ceną nie jest zbyt mądrą strategią w Twojej firmie. Tym bardziej jeśli nie masz do wydania co miesiąc kilku tysięcy na marketing i reklamę. Istotę biznesu możemy sprowadzić tak naprawdę do budowania i podtrzymywania relacji międzyludzkich.
Traktuj innych życzliwie i po przyjacielsku. Zawsze odpowiadaj na pytania klienta (im szybciej tym lepiej:), nie bój się telefonu - znajdź czas na krótką rozmowę z kluczowym klientem (zapytaj, jak się sprawuje Twój produkt, czy spełnia oczekiwania), reaguj na informację zwrotną (podziękuj za usługę/napraw powstałe szkody), poproś o rekomendację (ustną/internetową), itd..itd....
Miej zawsze oko na piłce. I codziennie turlaj ją w stronę bramki :-) Liczba goli to liczba transakcji. Im więcej z tym samym klientem, tym grubszy Twój portfel. Stały i powracający klient - to jest dopiero biznesowe wyzwanie :)
Traktuj innych życzliwie i po przyjacielsku. Zawsze odpowiadaj na pytania klienta (im szybciej tym lepiej:), nie bój się telefonu - znajdź czas na krótką rozmowę z kluczowym klientem (zapytaj, jak się sprawuje Twój produkt, czy spełnia oczekiwania), reaguj na informację zwrotną (podziękuj za usługę/napraw powstałe szkody), poproś o rekomendację (ustną/internetową), itd..itd....
Miej zawsze oko na piłce. I codziennie turlaj ją w stronę bramki :-) Liczba goli to liczba transakcji. Im więcej z tym samym klientem, tym grubszy Twój portfel. Stały i powracający klient - to jest dopiero biznesowe wyzwanie :)
Ten blog traktuje o tym jak zarabiać więcej, wydawać mniej i cieszyć się biznesem.
Zapraszam Cię do wspólnej przygody.
I komentowania moich wpisów
Hubert Siemieńczuk
Ja długo przygotowywałem się do założenia biznesu. Dokładnie wszystko przemyślałem. Miałem swoją stronę internetową, magazyn, wszystko by mogło mi się udać. Niestety nie otrzymałem dotacji, do dziś nie rozumiem, czemu tak się stało. Na szczęście wcześniej byłem przygotowany na taką ewentualność i miałem oszczędności więc nie przeszkodziło mi to w założeniu firmy. Jak trochę rozkręciłem ją, skontaktowałem się z https://www.eskom.eu/, bo potrzebowałem outsourcingu IT. Dzisiaj jestem zadowolony z tego, jak funkcjonuje moja firma.
OdpowiedzUsuńBardzo dobrze napisane. Musimy się rozwijać i korzystać z możliwości, jakie są nam dane. Powinniśmy też inwestować w nowoczesne rozwiązania, gdyż zwrócą się nam one w postaci lepszych efektów i większej ilości zadowolonych klientów, co jest celem w każdym biznesie.
OdpowiedzUsuńCzytając serwis informacyjny jestem na bieżąco nie tylko w temacie rozrywki i sportu, ale również biznesu i polityki. Trzeba czytać i trzymać rękę na pulsie, aby móc osiągnąć sukces w biznesie.
OdpowiedzUsuńFirma nie może stać w miejscu, musi się rozwijać i dzięki temu zwiększać zainteresowanie ofertą obecnych i nowych klientów. Firma pozostaje wtedy konkurencyjna i przyczynia się do rozwoju całej branży - firmy przecież obserwują się nawzajem i podejmowane działania.
OdpowiedzUsuń